Liczba zgłoszeń na infolinię RPP rośnie

Z roku na rok wzrasta liczba rozmówców Telefonicznej Informacji Pacjenta. Wpłynęła na to sytuacja epidemiczna w Polsce, a także skala niezbędnej pomocy i wsparcia, jakiego Rzecznik Praw Pacjenta udziela potrzebującym.

W 2021 roku liczba połączeń za pośrednictwem infolinii wzrosła o ok. 100% w porównaniu do czasu sprzed pandemii (liczba połączeń przychodzących: rok 2019 – 66,5 tys., rok 2020 – 110 tys., rok 2021 – 133 tys.). Wskazuje to na stałe i wysokie zapotrzebowanie ze strony społeczeństwa na pomoc oferowaną przez Rzecznika Praw Pacjenta.

Rzecznik Praw Pacjenta od 2018 r. wspólnie z organizacjami społecznymi, działającymi na rzecz pacjentów, prowadzi projekt “Łączy Nas Pacjent”. W ramach tego projektu przedstawiciele tych organizacji pod wskazanym numerem telefonu udzielają informacji i doradzają pacjentom w sprawach zapewniania właściwego trybu leczenia. W ramach posiadanych kompetencji zajmują się także edukacją zdrowotną.

Stowarzyszenie “UroConti” również podjęło współpracę z Rzecznikiem w ramach projektu.

Pin It on Pinterest