Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Chmielowiec zaprezentował wieloletnią strategię Rzecznika Praw Pacjenta na lata 2020-2023. W dokumencie ujęto najważniejsze cele Biura Rzecznika Praw Pacjenta w zakresie bezpieczeństwa, wsparcia oraz edukacji pacjenta.
Jak wskazał Bartłomiej Chmielowiec, w chwili objęcia urzędu toczyła się publiczna dyskusja co do jego przyszłości. W raporcie, dotyczącym możliwości uproszczenia regulacji wykonywania działalności leczniczej, przygotowanym przez Zespół powołany przy Ministerstwie Zdrowia, znalazły się sugestie zmiany zakresu uprawnień czy nawet likwidacji urzędu.
– Między innymi z tych względów moim pierwszym strategicznym celem było przekonanie interesariuszy systemu ochrony zdrowia o istotnej roli instytucji Rzecznika Praw Pacjenta w systemie i pokazanie opinii publicznej, a przede wszystkim – pacjentom, że jest ona potrzebna i stanowi dla nich prawdziwą wartość dodaną. – powiedział Bartłomiej Chmielowiec.
Obecnie do Biura wpływa wiele sygnałów wsparcia w zakresie podejmowanych inicjatyw – zarówno ze strony Pacjentów, jak i podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Przyszedł zatem czas na dalsze kroki i nową jakość, dlatego powstał dokument określający działania na najbliższe lata definiujący najważniejsze cele Rzecznika Praw Pacjenta. Strategia była też konsultowana z Radą Organizacji Pacjentów, w której aktywnie działa nasze Stowarzyszenie i Radą Ekspertów.
– Stoją przed nami trudne wyzwania, również te związane z epidemią koronawirusa. Dlatego potrzebujemy dobrego planu i sprawnie działającego urzędu, który wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom obywateli. Wierzę, że realizacja wskazanych celów doprowadzi do wzmocnienia pozycji pacjenta w systemie ochrony zdrowia – wskazał rzecznik praw pacjenta.
Pełna treść strategii Rzecznika Praw Pacjenta na lata 2020-2023 dostępna jest tutaj.