W poniedziałek 4 grudnia w Gdańsku, Rzecznik Praw Pacjenta oraz Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia zainaugurowali kampanię społeczną o nazwie „Wymagaj Jakości”, skierowaną do pacjentów.
Podczas konferencji prasowej, Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec oraz Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia Agnieszka Pietraszewska-Macheta, rozpoczęli kampanię informacyjno-edukacyjną, skupiającą się na promowaniu systemu jakości w placówkach ochrony zdrowia.
– Celem kampanii „Wymagaj Jakości” jest mobilizacja pacjentów do świadomego żądania najwyższych usług opieki zdrowotnej. Każdy pacjent ma prawo do usług medycznych najwyższej jakości, a nasza inicjatywa ma na celu wspieranie tego prawa poprzez promocję transparentności i oceny jakości świadczeń medycznych – mówił Bartłomiej Chmielowiec.
Jak czytamy, dziś na 900 szpitali jedynie ok. 200 ma akredytację. Dyrektor Pietraszewska-Macheta podkreślała, że ta liczba jest za mała i takich placówek musi być więcej. – Chcemy, żeby pacjenci wywierali presję na szpitale, by wymagali od nich jakości. Dlatego rozpoczynamy kampanię społeczną „Wymagaj Jakości” – powiedziała dyrektor Pietraszewska-Macheta.
Od stycznia większość zapisów ustawy o jakości zacznie obowiązywać. Szpitale, które świadczą najwyższą jakość usług dla pacjentów, otrzymają specjalne oznaczenie. Jakub Kraszewski, dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku, jest pierwszym, który umieścił logotyp „Ten szpital dba o jakość dla swoich pacjentów”.
Źródło: gov.pl